Nya och begagnade Audi R8 hos Din Bil
Audi R8 Spyder V10 performance RWD
Nya perspektiv
För den där speciella Spyder-upplevelsen kan den helautomatiska suffletten
fällas ned på 20 sekunder i hastigheter upp till 50 km/h. Boka provkörning av Audi R8 Spyder V10 performance RWD här.
Imponerande prestanda
Audi R8 Spyder V10 performance RWD med 5,2-liters FSI-sugmotor har en
effekt på 570 hästkrafter (419 kW) och accelererar från 0 till 100 km/h på
3,8 sekunder.
Sportighet rakt igenom
Bakhjulsdrift med passiv differentialspärr, anpassad RWD-sportfjädring och
tillvalet keramiskt bromssystem skapar en ren sportbilskänsla.
Omisskännligt Spyder
Kraftfullt markerade hjulhus, sideblades i karossens färg och effektfull
sufflett. Spyder är magnetisk.
Intensiv kördynamik
Upplev bakhjulsdrift och sportbilskänsla med Audi R8 Spyder V10 performance
RWD. Låt dig häpnas över exakta styregenskaper, ett överlägset väggrepp och
fascinerande kördynamik.
Audi R8 GT
Redan en klassiker.
Trots den höga tekniknivån i R8 GT uppträder den som en högoktanig sportbil.
Detta främst tack vare bakhjulsdriften och den passiva diffbromsen på bakaxeln.
Men också Torque Rear-körläget som kan användas på bana. Boka provkörning av Audi R8 GT här.
Sportiga köregenskaper
Som standard har Audi R8 GT performance-stötdämpare med krängningshämmare i
CFRP och keramiska bromsar. Det gör körning på kurviga vägar till en
upplevelse.
På allmän begäran: bakhjulsdrift
Den kraftfullaste Audi R8 någonsin med bakhjulsdrift: 0-100 km/h på bara
3,4 sekunder.
Slående aerodynamik.
Carbon Aerokit förbättrar luftflödet över hela bilen. Från frontsplittern, via
sidorna, till bakvingen.
Audi R8 Coupé V10 performance RWD
100 % adrenalin
Audi R8 Coupé V10 performance RWD med 5,2-liters FSI-sugmotor har en effekt på
hela 570 hästkrafter (419 kW), som med all sin kraft frigörs till bakaxeln och
tar bilen från 0 till 100 km/h på 3,7 sekunder. Boka provkörning av Audi R8 Coupé V10 performance RWD.
Sportigt självförtroende
Tillvalet performance-sportfjädring med CFRP- krängningshämmare, med styvt
inställda fjädrar och dämpare ger mer direkt kontakt med vägen och sportigare
köregenskaper. Dynamisk styrning som tillval förbättrar kördynamiken och höjer
körkomforten tack vare mer exakt styrning.
Definitionen av en sportbil
Sideblades i karossens färg, lättmetallfälgar i evo-design med 5 V-ekrar i
antracitsvart med glanssvarvad finish (tillval), och ovala avgasrör framhäver
bilens sportiga karaktär. Den bakre diffusorn med insatser i blankt kolfiber
ingår i det motsvarande valbara stylingpaketet.